Hvordan Tankefeltterapi fungerte etter 40 år med angst…

Tenkte å dele noen av mine opplevelser hos Farmen TFT , fordi noen få timer der allerede har forandret mye i livet mitt. Jeg har vært plaget av angst i 40 år, perioder med invalidiserende angst hvor eneste løsningen har vært å stenge seg inne, – ikke gå ut og i hvert fall ikke treffe mennesker. Men også perioder hvor jeg har fungert greit bortsett fra panikkangst i spesielle situasjoner, som har medført angstanfall som har slått meg ut i timer og dager etterpå hvor angst for angsten har blitt et sørgelig resultat. Slik har jeg da holdt meg borte fra angstfremkallende situasjoner. 
Jeg hadde hørt om Farmen TFT, og tenkte at dette med tankefeltterapi MÅ jeg prøve. Hvis det ikke har noen effekt har jeg i hvert fall prøvd, tenkte jeg. Ingen vil ha det så vondt som en angstpasient har det, gå glipp av så mye viktig i hverdagen, unnlate å være med på opplevelser som kunne vært positive hvis de kunne oppleves uten frykt!
Møtet med Farmen TFT og Tom er bare positivt, jeg føler med det samme at her møter jeg en person som tar mine følelser på alvor. Ingenting av det jeg spør om er dumt eller unormalt. Han forklarer grundig hva angst egentlig er, til min store forundring lytter jeg til kunnskap han bare øser av, og i tillegg søker han etter hendelser hos meg som kan være gjemt og glemt. Jeg har også slitt mye med å føle meg annerledes, at det kanskje ikke er noen som har det på samme måte som meg. Jeg forstår hvor lite jeg vet om denne lammende følelsen som innskrenker livet mitt. Tom forklarer om vonde følelser som ligger lagret i underbevisstheten, som man ikke har noen styring på, men som man kan få hjelp til via TFT. Gjennom tillitsvekkende samtaler finner vi sammen tilbake til hoved problemet, og vi får i fellesskap mine vonde følelser fram i lyset, mens han banker lett på meridianpunktene som tilsvarer disse følelsene helt til de avtar i styrke. Tom stiller spørsmål mens han banker lett på meg, og jeg skjønner fort at dette er de rette spørsmålene.
Jeg må få flette inn at Farmen er et fredfullt sted omgitt av skjønn natur, stillhet og ro, som gjør at jeg lett kan konsentrere meg. For det kreves konsentrasjon der jeg sitter avslappet i stresslessen og blir behandlet. Ved hjelp av TFT kan vonde minner endre karakter, noe som overrasker meg. Jeg opplever det allerede etter 2. timen på Farmen, – jeg sover godt om natta uten vonde drømmer og er mer uthvilt enn før. 
Jeg får opplæring i hvordan jeg kan banke selv også i vanskelige situasjoner. Jeg opplever daglig at TFT flytter “grensene ” mine, det som jeg før opplevde som “farlig” å gjøre kan jeg nå oppleve på en avslappet måte som overrasker både meg og mine nærmeste. 
Endelig føler jeg at livet har mye å by på, jeg gleder meg over all fremgang og ser frem til å oppleve ting som har vært en umulighet. Nå kan jeg oppleve mye av dette uten frykt ved god hjelp av TFT og Tom på Farmen. Håper at mange som bakser rundt med angst, tappet for energi, vil prøve TFT fordi jeg vet det kan hjelpe! 
Dame 55 år fra Drammen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg